HETZER
Podle požadavků Waffenamtu měl nový stroj dosahovat hmotnosti okolo 13 tun a být vyzbrojen kanonem ráže 75 milimetrů. Jeho vývoj a výrobu dostala na starosti pražská BMM - Böhmish-Mährische Maschinenfabrik, nástupkyně firmy ČKD v Protektorátu, která pro Německo již dříve vyráběla i samotné tanky PzKpfw 38(t) a na stejném základě založené, již zmíněné stíhače Marder. Koncem ledna 1944 byla hotova dřevěná maketa nového stroje a předvedena komisi zbrojního úřadu. První tři prototypy potom vnikly v březnu 1944. Stroj dostal nejprve označení "Leichtes Sturmgeschütz 38 (t)", později "Jagdpanzer 38(t) für 7,5 cm PaK 39 L/48" a nakonec, od podzimu 1944, "Jagdpanzer 38(t) Hetzer" neboli Štváč.
Nové vozidlo mělo velmi progresivní design. Bojový prostor byl kompletně uzavřený a všechny stěny měly skloněný pancíř, což zvyšovalo jejich odolnost vůči zásahům. Stíhač byl založen na již zmíněném tankovém podvozku, který ovšem musel být pro tento účel upraven. Podvozek byl rozšířen a dostal větší pojezdová kola. Rovněž zadní napínací kola doznala určitých změn. V průběhu výroby jich bylo použito několik druhů lišících se počtem a velikostí odlehčovacích otvorů (stroj na následující fotografii má kupříkladu kola se šesti otvory, zatímco stroj na dalším snímku má kola s dvanácti otvory).
Hetzer patřící k divizi Waffen SS Das Reich